why walk when you can dance

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Dans, träning och ohälsa  |  Daterat - 2012-09-10 » 16:43:28

Nu ska jag iväg till Move it alldeles strax, får skjuts av min granne dit faktiskt ;) Men nu tänkte jag skriva ett kort inlägg om klasserna jag ska ta idag! :)
 
Först är det Jazz avancerad från 17:00-18:30
Jazz är en dans som många känner till och det finns väldigt många olika stilar inom jazzen. Den klassen jag tar är avancerad och grundar sig mycket på teknik man behöver för att kunna göra danserna korrekt, det är pirutter, pliéer och en del hopp och sedan avslutas det med en koreografi.
 
Efter det är det commersial style från 18:30-19:30
Commersial style är väl vad jag bäst kan beskriva som gammal hederlig musikvideo dans, ni vet typ som britney spears eller destinys child, innan dansarna i musikvideorna var nakna och bara skakade rumpa eller grindade sig mot sångaren. Så det är en blandning av Jazz, hiphop och lite sånt där!
 
Sist idag är Burlesque jazz från 20:00-21:00
Burlesque är en av mina favoriter, i alla fall på måndagar. Det är en gren i jazzen som är mer sensuell skulle jag vilja beskriva det. Hittills har det ju inte varit lika mycket fokus på det sensuella om man tänker i banorna av Dita von Teese till exempel. Men det är en riktig rolig dansstil och man får utforska kvinnan i sig, och förmedla hennes känslor och sensuaitet genom dansen :)
 
 
De beskrivningar jag har lagt upp nu är baserade på SIST jag dansade på Move it, vilket var i höstas. Men jag kan tänka mig att det inte är så jättestor skillnad mellan nu och då. Det är fortfarande samma stilar och tror det är samma lärare, då brukar det gå i samma spår, men kommer med en mer detaljerad och faktabaserad beskrivning en annan gång om det är någon som är intresserad!
 
 

 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!