Dinner time

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Delar ur mitt liv  |  Daterat - 2013-01-29 » 21:08:20
 
Till middag idag valde jag att göra broccoli och blomkåls mos med lax :) Det blev hyffsat gott måste jag säga. Har aldrig prövat att göra det moset innan och när jag väl använde mig av min kära stavmixer var det snabbt och smidigt :) Men nu är maten uppäten och jag ska kolla på Hotel Transylvania :)
 
 
Lax i ugn
släng i laxen i ungen med lite citronsaft på i 220grader i en kvart ungefär beroende på hur stora bitar du har
 
 
Broccoli och blomkålsmos
Koka broccoli och blomkål mjukt i saltat vatten (jag använde frysta och lät dom ligga i vattnet ett tag). Häll av vattnet och mosa sedan ihop grönsakerna med en ägg gula och lite smör. Jag använde först min elvisp men tyckte det var värdelöst så bytte till min stavmixer. Jag kryddade moset med salt och lite vitpeppar men smakade typ ingenting, så slängde i lite citronsaft. Men smaken är väl som baken antar jag ;)
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!