Locka håret utan värme

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Delar ur mitt liv  |  Daterat - 2012-04-17 » 15:02:58
I Lördags när jag stack till Ajsa ville jag ha ha lockigt hår men kände inte riktigt för att slita på det så mycket på håret som det gör när jag drar och håller på med plattången, så jag hittade ett klipp på youtube där en söt liten tjej lockade håret med.... PENNOR, så var ju bara tvungen att pröva! :) Och det funkade riktigt bra faktiskt :)

1

2

3

 

1. Vrid i pennorna och fäst dom i fuktigt hår

2. Släpp ut dom när håret är HELT torrt (jag väntade i ca en timma, sminkade mig och åt under tiden)

3. Dra isär lockarna och dra fingrarna igenom håret tills du får lockarna som du vill ha dem, och sedan sprayar du bara!

Lockarna höll HELA kvällen och blev snyggare och snyggare tycker jag, det blev en naturlig look som jag bra älskade! Ska helt klart göra detta igen, tänk på att ju bredare pennor du använder destu större lockar får du :) När jag gjorde lockarna använde jag den här videon, men nu när jag letade efter den hittade jag en som verkade lite bättre, den hittar du här, hoppas ni tyckte att detta var ett bra tips, det tycker jag fo sho! :)

Postat av: Ajsa
2012-04-18 / 01:38:15

sjuuuuukt snyggt var det :)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!