Makro, meso och mikronivå

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Delar ur mitt liv  |  Daterat - 2011-10-23 » 17:40:30
Det är det som snurrar runt i mitt huvud nu, förstår inte riktigt vad som menas med begreppen. Och det utgör ett litet problem eftersom en av frågorna grundas på det, suck! Men ska försöka göra så som min spanska lärare sade att man skulle göra när man inte förstod något. Gå runt problemet och hitta andra lösningar. Så nu ska jag välja ett socialt problem och se om jag kan besvara frågan på bästa sätt. Har förövrigt gjort klart en fråga idag, go me! Önskar att jag blir klar med denna också, hade varit sjukt fett! Men, fuck my life, önskar att jag pluggade lite mer på gymnasiet så jag hade en välutvecklad strategi!
Postat av: koffa
2011-10-23 / 21:02:26

Skulle chansa på makro: samhälleligt, meso: grupp och mikro: individ/familj. Brukar vara så i sociologi iallafall. Typ:ish. Är helt enkelt skalan som är skillnaden.


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!