Homemade sushi

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Dans, träning och ohälsa  |  Daterat - 2014-02-28 » 21:23:40
Hade ett ganska så stort sug efter sushi idag men eftersom jag inte vet ett bra sushiställe i Växjö tänkte jag att jag lika gärna kunde pröva att göra min egen sushi! Det var riktigt gott och inte alls så pilligt som jag trodde, men kommer nog behöva öva ett par gånger till för att få perfekta rullar :) Jag köpte ett färdigt sushiset som hade allt man behövde för att göra sushi, förutom fyllningen då, den köpte jag till. Jag valde att göra något som liknade california rolls, med surimi och gurka. Sedan gjorde jag även två stycken med advokado. Kunde gjort fler men advokadon var inte tillräckligt mogen så smaken var inte 100 %. Annars så var det jättegott och kommer definitivt göra det igen.
 
I hade quite the sushicraving today but since I don´t know any good sushi places here in växjö I decided to do my own. It was delicious and wasn´t that hard to do actually, all though I might have to try it a couple of times to get the perfect rolls :) I bought a ready sushiset that contained everything I needed to make the sushi, except the fill-ins. I went with surimi and cucumber rolls, sort of like a californa roll. I also did some with advocado, but it wasn´t ripe enough so the taste was a bit off. But otherwise it tasted amazing and I will absolutley try it again.
 
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!