Ragga och hiphop

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Dans, träning och ohälsa  |  Daterat - 2012-09-05 » 22:16:35
Såhär fräsch och härlig är jag efter två timmar dans, första timmen var Ragga. Som liknar typ dancehall. Sedan var det en timma hiphop, alltså älskar hiphop men det är sååå inte min grej, raggan pallar jag liksom, har helt okej kontroll på mjuka höft/juck/rulla med överkropp rörelser. Men hiphopens hårda starka och explosiva motions som ändå är låååångt ifrån cheeren, har jag sjukt svårt för. Men men det är sjukt kul och jag går dans för att lära mig nytt inte för att stanna på samma nivå ;D
 
Nu ska jag kolla med riktigt kritiska ögon på dance covern som jag och linnea gjorde tillsammans till en korensk låt, kanske lägger upp den sen när jag, tjejen som ska kunna dansa, slutar skämmas xD
 
Postat av: Natalie
2012-09-05 / 23:59:24

Haha är det gangnam style?:P

Svar: Haha, efter en sanbb youtube sökning på vad gangnam style är så kan jag säga att svaret är nej, ragga är mer som... försöker hitta någon bra Kpop referens till det (det är syrran som är inne i hela Kpop grejen) okej det är lite mer som after schools danser. Men mest som sean pauls tjejer som skakar rumpa i hans videos ;) Gangnam style skulle jag bäst beskriva som house :P
Johanna


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!