Dinner time

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Dans, träning och ohälsa  |  Daterat - 2012-04-05 » 13:28:52
När jag flyttade hemifrån trodde jag att jag skulle få svälta ihjäl eller leva på nudlar och pasta, kunde inte laga mat och var inte intresserad av att lära mig heller. Gav mig till och med diagnosen funktionshindrar i köket, men nu har jag faktiskt insett att jag kankse inte är så hemsk på att laga mat som jag trodde! Och nu när jag har bestämt att bli lite smalare och lite tightare runt midjan har jag fått ett intresse av att laga mat och leta efter nya, goda och nyttiga recept. Och tycker nog att det har gått ganska så bra! Har ni några tips får ni gärna dela med er av dem! :)




Varje dag, eller morgon (när jag inte ska till växjö) äter jag en tallrik med gröt med lite olika tillbehör, favoriten är gröt med äpple i och lite kanel på. Nyttigt, snabbt gott och mättande, allt som mat ska vara! :)



I lördags framför gladiatorerna kan man inte riktigt äta godis tyckte jag och erika, så det blev grönsaker och dipp, dippen kanske inte är det nyttigaste men med lätt creme fraiche går det an tycker jag! :)



Som jag skrev häromdagen blev jag kaos-sugen på paj, och så här blev det. Kyckling, broccoli och fetaost hade jag i pajen. Gjorde till och med degen själv, den ni!



Och igår blev det broccoli soppa, har aldrig ätit det förut men det var RIKTIGT gott faktiskt, och väldigt kalorisnålt, det var ju faktiskt bara broccoli, vatten, salt och så hade jag i en köttbuljong tärning, och så serverade jag det med lätt creme fraiche men är man helt inne på nyttigheter kan man ju slippa det. Blev förvånad över att den mättade såpass mycket, trodde jag skulle vara hungrig igen efter tio minuter, men icke!

Så det är alltså lite av det som jag ätit de närmsta dagarna, love it! Men inser ju själv att bara äta nyttigt gör ju inte all skullnad i världen, så jag dansar ju två timmar på måndagar, två och en halv timma på tisdagar, två och en halv timma på torsdagar och en timma på söndagar. Och dom dagarna jag inte har dansträningar så har ju min kära träningsnarkoman till sambo en del tränings DVDer hemma som jag ska köra, 30 min eller en timma varje dansfri dag! Kommer hålla er uppdaterade om hur det går med min "slimdown" har inget mål om hur smal jag ska bli, men ska bli kul om jag ser någon skillnad!

Och just det viktigt att säga, tycker INTE att jag är tjock. Men vill ha lite hårdare och plattare mage, vill vara nyttig och känna mig snygg i maj när jag ännu en gång ska klämma mig i cheerdräkten. Och det är viktigt att träna och äta rätt utan att gå till överdrift, huvudsaken är ju att man ska må bra!
Postat av: Er
2012-04-05 / 15:37:45

fan vad gött! det här klarar vi båda två :D vi ska bli de snyggaste och mest vältränade i borås, boooyaaaah. själv ska jag äta fullkornspaj idag, kyckling och broccoli, och imorgon blir det nog spenatsoppa tror jag. nom nom nom.


Postat av: Erika
URL: http://fogdrunksea.blogg.se/ 2012-04-05 / 15:38:07

/ Erika ;)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!